Idei pentru o alimentatie echilibrata

  • Nutritie
  • 01/08/2019
  • 0

Consuma multe fructe și legume in fiecare zi

Persoanele care nu consuma suficiente fructe și legume zilnic nu le evită pentru că nu le plac, ci doar că nu le au mereu la îndemână. Cea mai simplă soluție este să apelezi la fructe și legume congelate, pentru că sunt la fel de hrănitoare ca fructele și legumele proaspete și în plus nu trebuie să îți faci griji că se strică.

Astfel, e ușor să adaugi fructe într-un shake de dimineața sau în iaurt, legume în supe, sau omlete. Poti pastra un castron cu fructe in bucătarie și legume tăiate în frigider, gata pentru consum. Acest lucru te va încuraja să consumi zilnic mai multe fructe și legume.

Cerealele rafinate vs. cereale integrale

Această schimbare este probabil una din cele mai ușoare metode de a-ți îmbunătăți regimul alimentar. Trecerea de la cereale rafinate (pâine albă, orez alb, pastele rafinate) la cerealele integrale îți va aduce beneficii în ceea ce privește nutriția și aportul de fibre. Poți găsi produse echivalente pentru toate produsele din cereale integrale.

Consumă grăsimi sănătoase în cantități mici

Grăsimile au in general un aport mare de calorii. Trebuie să incerci să reduci consumul de grăsimi, evitând gustările, deserturi sau alimentele prăjite. Nucile, avocado, uleiul de măsline și de rapiță contin elemente esentiale corpului uman așa că încearcă să găsești modalități de a include aceste alimente în regimul tău alimentar.

Rolul gustarii pe parcursul zilei

O gustare bine aleasă te poate ajuta și poți evita înfometarea între mese (lucru care te face să mănânci în exces la următoarea masă). În plus ai ocazia să strecori în regimul alimentar un plus de proteine, legume, fructe sau chiar lactate bogate în calciu. Combinația de proteine și carbohidrați este ideală dacă vrei ca gustarea să fie cât mai sățioasă. Poți apela la creativitate sau poți alege fructe proaspete, legume crude, hummus, nuci, batoane proteice sau iaurt.

Bea mai multă apă și ceai

Alimentația corectă și aportul ridicat de lichide merg mână în mână. Apa are mai multe funcții în organism, precum menținerea funcțiilor cognitive și fizice la cote normale și reglarea temperaturii corpului. Dacă nu bei suficiente lichide, încearcă să încurajezi acest obicei, ținând o sticlă de apă în apropriere pe parcursul zilei. Dacă nu îți place apa simplă, bea ceai sau fă-ți apă aromată adăugând fructe proaspete, felii de castravete sau ierburi.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/r67916prog/slabirerapida.ro/wp-content/themes/fruitshop/7upframe/function/function.php on line 722
Share:

Idei de Mic dejun sanatos